כיבוי שריפות

במסגרת מחקר לדוקטורט ראיינתי 40 מנהלי בתי ספר יסודיים. משום שכל ראיון נמשך שעה וחצי, השתדלתי לקבוע את המפגש לשעות הצהרים, כאשר הלימודים הסתיימו, ושקט השתרר בבית הספר. אבל אחת המנהלות העדיפה לקיים את השיחה בבוקר. חששתי. לפני שסגרה את דלת המשרד ביקשה מהמזכירה לא להעביר שיחות בשעה הקרובה. וכך, בשיחה עניינית וממוקדת הספקנו לכסות את כל הנושאים במסגרת הזמן שהיא קבעה. התרשמתי. אצל שאר המנהלים היו הסחות והתרחשויות לא מתוכננות. השיחות התארכו ואיכותן ירדה.

ומה סגנון ניהול הזמן שלך?

האם גם את מתקשה להתמודד עם הרצף הבלתי נשלט (בממוצע כל שתי דקות) של פריצות והפרעות?

מניסיוני איכות ניהול הזמן משפיע גם על איכות היחסים בבית הספר ועל איכות הלמידה.

איכות השיחות – כאוטיות וחפוזות או רגועות וממוקדות – מכתיבות גם את איכות הלימודים בכיתה,

את היחסים בין המורים לתלמידים, את הטיפול בבעיות. שתי תוכניות שפיתחנו בשנים האחרונות

מעניקות לתלמידים וגם למורים הזדמנות לשלווה, פתרון של קשיים מתמשכים ופיתוח של קשרים

משמעותיים.

כתיבת תגובה

דואר אלקטרוני לא יוצג